سفارش تبلیغ
صبا ویژن


:: پایگاه‌های منتخب ::

:: لینکستان::



استحاله در جنگ نرم بسیار مهم و کارساز و باعث خراب نمودن بنیانهاست.

ویرانی بنیان از ارزش‌ها شروع میشود. به عنوان مثال اگر در جامعهای حیا و عفاف ارزش است، دشمنان تلاش میکنند بیحیایی و بدحجابی را جایگزین آن کنند. این یک فضاسازی است والا همه میدانند که حیا و عفاف به واقع ارزش هستند اما در فضای جامعه به گونهای القا میشود که، کسی که حجاب دارد، حیا را رعایت میکند و ... متحجر است.

 
وقتی ارزشها جابهجا میگردند به دنبالش هنجارها نیز تغییر میکنند و تغییر هنجارها منجر به تغییر رفتارها میشوند.
دختر و پسری که وارد دانشگاه شده و میبیند به ظاهرش چپ چپ نگاه میکنند، نگاه سنگینِ حاکی از تغییر ارزشها و نگرشها او را وادار میسازد رفتارش را تغییر دهد. این تغییر رفتار یعنی تحت تأثیر جنگ نرم قرار گرفتن و ترکش آن را خوردن، این جنگ نرم با تغییر رفتار، سبک زندگی را تغییر میدهد.
به عنوان مثال ما در انتخابات شاهد یک چالش بودیم (صرف نظر از موضوع انتخابات)، شکاف بین سبک زندگی غربی و سبک زندگی ملی و دینی. اگر انتخابات را از این اتفاقات بیرون بکشید در پس پرده مشاهده میکنید، عدهای به دنبال سبک زندگی غربی بوده و هستند که در این سبک، قائل به اباحهگری و برداشتن مرزهای حلال و حراماند و البته انتخابات مجالی شد که این را بروز دهند. اینها تأثیرات جنگ نرم است.
 
جنگ نرم در سریالهای تلویزیونی، سینما و در تمام ابعاد قابل مشاهده است و خیلیها در جامعه مورد اصابت ترکش جنگ نرم قرار گرفتهاند و خودشان متوجه نیستند؛ کشته شدهاند اما بدنشان داغ است و متوجه نمیشوند.
 این لایه از جنگ نرم، بسیار مهم است. بخشی از این لایه، هجمهی نرم فرهنگی است و بخشی اعتقادی، ترویج سکولاریزم و پلورالیزم معرفتی در کشور ما یک بخش از حوزهی اعتقادی است.
این لایه بسیار خطرناک است که به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ نرم اعتقادی و جنگ نرم فرهنگی میتواند منجر به قتل عام شود. قتل عامی که آدمها به حیث ظاهر زندهاند اما به حیث فرهنگ و اعتقاد مردهاند. وقتی کسی به دنبال بیحیایی و ترویج اباحهگری باشد، این نشان میدهد وی مرده است و خودش حواسش نیست. او کشتهی جنگ نرم است و متأسفانه اکنون شاهد این موضوع در جامعه هستیم.



نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

اصل حرکت مقابله با دشمن، باید بر ارتقا و تقویت بینش، بصیرت و معنویت مخاطبان از گروه های گوناگون سنی صورت گرفته و زمینه های رشد و بالندگی اعتقادی و معنوی را برای اقشار مختلف جامعه فراهم آورد.

فضاسازی فرهنگی جامعه، ایجاد محیط های متناسب با ارزش های دینی و انقلابی در قالب نمادها و نشان های فرهنگی، سیاسی،هنری، ادبی و اعتقادی برای رواج فضاهای ارزشی، از جمله راهبردهای مقابله ای محسوب می شود.

ایجاد زمینه و بسترهای مناسب ارتباطی به منظور ارتباط گیری عاطفی، منطقی و اقناعی، کارگشایی و رفع نیاز برای توسعه و بهره گیری از ابزارهای ارتباطی به ویژه ارتباط گیری با نخبگان، از جمله راهبرد اساسی در این زمینه است.

پیشگیری و بازدارندگی ملی، برآورد تهدیدات، آسیب ها و ضعف ها و شناخت زیر ساخت ها و الگوهای مناسب و زیر بنایی برای بازدارندگی در برابر تسلیم، سازش و گرایش به فرهنگ بیگانه، از جمله راهبردهای ضروری است.

 

 




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

عملیات شبکه رایانه‌ای بیان کننده یکی از تازه‌ترین و مستقیم‌ترین جنبه‌های ناشی از جنگ اطلاعاتی است؛ عملیاتی که در آن هدف کسب اطلاعات از چرا و چگونگی و کجا و زمان خبر است.

حوزه‌های مرتبط با این نوع از نبرد بیش از همه حول محورهای  :
1- حمله به سیستم‌های اطلاعاتی با هدف بی‌ثبات ساختن و سرقت اطلاعات
2-
تخریب با ارسال ویروس‌های کامپیوتری
3- عرضه داده‌های اشتباه
تمرکز هستند  .

در طی جنگ سایبری ممکن است حملات جداگانه از سوی هکرها اجرا شود اما خطر هکرهای سازمان یافته علیه اهدافی مشخص مانند مداخله یا نابودی سیستم‌های اطلاعاتی رقیب بسیار جدی تر می باشد  .

عملیات شبکه رایانه‌ای امکانات و احتمالات نامحدودی را حتی در داخل چارچوب عملیاتی و تاکتیکی ارائه می‌دهد که این امر مستلزم رعایت قاعده‌ نبرد می باشد.

دستکاری گزارشات دشمن تا آنجایی‌که شهروندان و رهبرانش دچار آشفتگی شوند یا استفاده از تبلیغات یا ویدئوهایی ساختگی برای فریب دشمنان می‌تواند مصداق اقدام غیرحقوقی باشد. اما در اصل نقض‌کننده قوانین حاکم بر جنگ نیستند

هدایت افکار عمومی و کنترل اقدامات اطلاعاتی غیرنظامیان دشمن و حفاظت از توانایی‌های خودی از دیگر اهداف عملیات شبکه رایانه‌ای است که برتری اطلاعاتی را رقم می زند.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]

تصرف قلب افراد با ارضاء انجام می شود. سیادت بر ذهن ها هم با اقناع صورت می گیرد. رضایت افراد از چیزی موجب زمینه سازی تصرف قلب آنان می شود. هم چنین اگر آن افراد نسبت به مسأله ای قانع شدند، زمینه برای سیادت بر مغز آنان فراهم شده است.

روش ارضاء برای تصرف قلب مقوله ی حب و بغض است؛ قلبی که مملو از بغض نسبت به چیزی یا کسی باشد امکان تصرف ندارد، اما اگر آکنده از حب نسبت به آن چیز یا آن کس بود، توسط آن تصرف شده است. روش اقناع برای سیادت بر مغزها نیز مقوله ی شک و یقین است. در واقع اگر ذهن کسی نسبت به مسأله ای شک داشت، تا این شک تبدیل به یقین نشود، ذهن آن شخص قانع نخواهد شد.

در جنگ نرم، دشمنان از طریق برتری رسانه ای خود، با روش مدیریت حب و بغض، و هم چنین مدیریت شک و یقین در توده های انسانی، آن ها را تسخیر نموده و در مسیر اهداف خود به حرکت و عمل وا می دارند.

کیفیت این تسخیر در حدی است که فرد تصرف شده، نسبت به دشمنی که او را تسخیر نموده، هیچ کینه و نفرتی ندارد و برعکس، نسبت به او علاقه مند است. این نکته است که متغیر «صلابت» در تقسیم بندی جنگ سخت و نیمه سخت و نرم را نشان می دهد. یعنی صلابت از نظر ابزار و روش ها، و صلابت از نظر مقاومت دشمن.

طبیعتاً هر قدر منازعه به سمت روش های جنگ سخت پیش برود، صلابت اقدام، و صلابت مقاومت بیشتر می شود، و هر قدر که به سمت روش های جنگ نرم نیل کند، صلابت اقدام و هم چنین صلابت مقاومت رقیق تر و سست تر می گردد.




نوشته شده توسط :مرتضی::نظرات دیگران [ نظر]